Nej

Om jag skulle rekommendera andra att söka till Ålsta? NEJ. 
Det känns som att det här året är ett skitår och att personalen siktar för att lösa allt till nästa år. Dom tog in ett jävla stolpskott utan någon som helst talang till artistlinjen som inte fattar nånting och som bara tar en massa energi.
*Dom måste spara sjukt mycket pengar så vi fick knappt göra vår konsert för det skulle bli för dyrt och det har varit inköpsstopp hela förra terminen.
*Rektorn slutade för han fick ett bättre jobb så nu har vi ingen rektor.
*Vår sladd till högtalaren i artistsalen var trasig i en månad innan vi fick en ny och nu är mixerbordet trasigt men inget görs åt saken.
*Dom stänger gymmet utan att säga något för att dom blev sur att ingen gjorde som hon sa, men alla vet att hon sa en annan sak.
*Maten, som vi betalar över 2100 i månaden för, räcker inte till alla. Vi har middag mellan 16.15-17.00 men det händer alltför ofta att maten är slut tidigare. Som idag var den slut 16.40.
*På nygård (ett korridorsboende) är det antingen svinkallt eller hett. I helgen hade det varit 31 grader på Janines rum.
*Vi har inget varmvatten i stugorna sen igår morse. 
*Lektionerna är inte lika inspirerande som förut då det beror mycket på hur läreren mår vad vi gör för nåt.
 
*Temadagarna, där det är väldigt viktiga teman, är ett skämt. Idag hade vi rasism och vi frågade vad tanken med dagen var. "Att ni ska få samarbeta och reflektera på ett sätt ni inte brukar göra. En kul grej som inte är så lärarledd där ni får tolka fritt." Ungefär så lät det. Klumpigt och okänsligt om ni frågar mig. Rasism är något som ska tas på allvar och som man ska inspireras till att göra bättre, inte nåt man ska skratta åt som han menade. 
 
Jag känner mig förbisedd och blir inte tagen på allvar när jag kommer med synpunkter. Jag möts bara av stressad och irriterad personal som inte är villig att hjälpa. Stig (fd. rektorn) behövs. Han var bra. Lite för bra faktiskt för man märker verkligen nu hur det börjar rasa samman. 
 
Men nånstans måste dom förstå att vi betalar för den här utbildningen och om man hela tiden har hemlängtan bahövs det ännu mer för att man ska vilja fortsätta. 
 
Jag tar verkligen till mig allt. Det är jättebra i många situationer, tex när jag får korrektioner på lektionerna. Men i andra sammanhang kan det vara sjukt stor nackdel. Som idag. Jag hade migränliknande huvudvärk som förmodligen kommer från nacken så jag sjukanmälde mig och sov vidare i morse. När jag gick på lunchen var det väldigt mycket frustration över hur dagen var planerad (eller inte planerad) och när skoldagen var slut satt några kvar och diskuterade vad vi tyckte om skolan. Jag mådde rätt bra och kände inget speciellt agg mot skolan. Men när dom andra pratade om allt som inte var bra drogs jag med i den stämningen och ville helst bara skälla ut nån, Men vi har ingen att ta upp sånt här med längre. Och då jäklar blev jag oxå fundersam och började tänka hur det egentligen är här. 
 
Nä nu ska jag titta på roliga klipp och sova. I morgon har vi street hela dagen, yaay :) God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0