Mardrömmar

Inatt har jag bara drömt mardrömmar. Konstiga, som låter jätteroliga när man berättar, men ni vet hur det är med drömmar. Det är själva känslan som är hur läskig som helst. Jag vaknade i alla fall mitt i natten, med en blöt kudde och var jätteledsen. Då var det tredje drömmen jag vaknat av och den var inte nådig... Att jag själv ska dö är väl en sak, men när en i sin allra närmaste närhet ska det, uscha! I drömmen alltså.
.
Jag konstaterade att jag hade feber, dels för att jag svettades ena stunden och nästa frös jag, och dels för drömmarna. Dom var himla skumma och sånt drömmer jag bara när jag har feber. Och jag tror jag vet varför. Jag hittade inte mössan igår när jag skulle till skolan men tänkte att det ser ju varmt ut i alla fall (solen sken) så då gör det väl inte så mycket. Men tydligen hade det varit uppmot 25 minus så ja, lite kyligt var det allt......... Vi måste skaffa en termometer så man vet hur man ska klä sig! Känns ju lite dumt att gå ut i pyjamas och känna efter liksom.
Så jag frös som en galning och på skolan var det svinkallt. Jag var så kall om fingrarna att när jag skulle bläddra i en tyg-katalog gjorde det ont ända upp till ovanför handleden! Det säger väl nånting.
.
Så jag blir hemma idag, tyvärr. Men jag känner att det nog är bättre att jag tar det lugnt och blir riktigt frisk på en gång än att vara småslut hela tiden, som jag är nu.
Jag hade lunginflammation, bekräftade sjukvårdsrådgivningen. Eller ja, man kan ju inte veta alldeles säkert utan prover men både hon och jag tyckte det var bättre om jag slapp smitta de andra på hälsocentralen och med tanke på mammas symptom och mina så var det knappast troligt att det var något annat. Eftersom jag fått så mycket antibiotika förut och ville vänta och se om det blev bättre utan först, så fick jag göra det. Men jag ska ta det lugnt och ut och gå korta lugna promenader när jag får ork och gärna vädra så det kommer in fräsch luft. (hur fräsch den nu kan bli med tanke på att vi bor precis bredvid rådhusgatan)
.
Nu blir det te :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0