Mats Petersson

Istället för att förtära alkohol och studsa runt igår på 50-dagars gick jag på en helt fantastisk föreläsning med Mats Petersson. Han var rolig, hade självdistans och förklarade hur allt hänger ihop i vår makalösa kropp på ett sätt som man förstod. Vad vi äter och när, hur vi mår, vad som händer i livet, hur man jobbar, tränar och fritiden, hur det hänger ihop med hur vi mår och hur det ena påverkar det andra som man inte tänker på. Att kroppen sänder ut signaler i form av smärta och att det faktiskt beror på någon obalans i kroppen men som man skyller på ålder eller nåt. Ja, mycket och många tankar (och ritningar och skakiga anteckningar) fick jag med mig därifrån och nu börjar mitt nya liv. Det finns så mycket mer att säga om föreläsningen men ALLA som är intresserade av att ta hand om sin kropp som man faktiskt ska ha med sig hela livet och må bra borde definitivt gå på en föreläsning med honom. Jag ska se honom igen så fort tillfälle ges, det är ett som är säkert! Plus att jag har en till sak jag vill bli nu. Haha, Toppen! Nu ska jag dricka upp min smoothie, göra mig i ordning och gå på skolan. Balbiljett skola införskaffas idag! Wiie :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0