Dessa funderingar

Nu för tiden när alla delar bilder hit och dit på facebook och ofta är det bilder på människor som, hur tusan ska jag säga det här då utan att låta hemsk, inte har så klassisk vacker yta, har jag börjat tänkt mycket. Delar man för att bevisa att man inte tittar lite extra om någon ser annorlunda ut? Eller för att visa att alla är vackra eller nån annan klyscha? Alla är vackra men inte för alla. För så skulle ju alla gilla samma saker med allting och det skulle ju inte vara kul. Själv vet jag inte hur jag skulle kunna leva med en med handikapp. Det skulle bli så mycket att hålla reda på i mitt redan förvirrade huvud. Sen vet jag inte riktigt hur man ska bemöta dom. Vara som vanligt antagligen. Jag tycker vi får tillbringa alldeles för lite tid med utvecklingsstörda och handikappade människor. Redan från början på dagis får vi lära oss att dom som inte är som alla andra får gå på ett speciellt ställe som heter sär. Kul. Nej. Jag vill inte gå på sär. Jag har ingen aning hur man ska bli bättre på att hantera sånt här men just nu är det alldeles för klent med satsningar på handikappade barn och vuxna. Nåja, det är ett problem vi får ta sen för nu har vi lov! Och det ska firas med en utgång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0