Akuten - inte så akut

Simon kom äntligen till mig runt 18 igår. Han såg direkt att det inte var som det skulle med mig, genomblöt i hela ansiktet av tårar och minsta lilla ljus så krampade det i huvet så jag trodde seriöst att huvet skulle explodera. Vi ringde sjukvårdsrådgivningen och hon tyckte vi skulle åka till akuten. Hon var den enda i vården som sa att bara för att jag haft en hjärntumör kan jag ju råka ut för annat. Jag älskar den människan, vem det nu var. <3
Vi tog med oss Näldenvatten (av kända skäl) och åkte in. Vi svängde in på Ica Maxi och köpte korv och päron. Eller simon köpte och jag satt i bilen och väntade. Jag åt en halv korv men sen sa det stopp. Man brukar ju inte få äta på akuten........
Vi kom dit och det tog väl en timme för dem att ens ta emot mig i receptionen. Sen tog dom blodtryck och puls och skickade mig till ett annat rum. Barnläkaren var där så det tog bara en halvtimme innan han kom in till mig och liksom alla andra avfärdade huvudvärken med att det ofta blir så efter hjärnoperationer för att nervsystemet blir koko. Att jag är kroniskt sjuk sa han bara att det är många som är sjuk hela vintern... Men sommarn då? Hallå... ska jag bara gilla läget att jag har typ 7 % närvaro? Nej jag har tappat orken för läkare.
Jag fick iaf tillbringa natten på barnavdelningen med Simon. Vi tittade på Upp till kl 2.30 och sen sov vi. Jag vaknade igen kl 5 och då var värken nästan borta. jag somnade om och sov tills vi blev väckt kl 9 för att vi skulle få vara vakna när de kom hit.
Vi klädde på oss, städade bort sängen och väntade. Kl 10 kom en sköterska in och sa att vi kunde få äta frukost om vi ville för läkarna hade inte kommit än.
Vi gick och tog frukost och åt i lugn och ro, plockade bort disken och sen satt vi på rummet och väntade. Till sist ringde jag på klockan och undrade varför det inte kom någon. Det visade sig till slut att det hade tagit tre timmar på spädbarnsavdelningen istället för ungefär 30-60 min. Jajamen. Till slut kom dom och sa du kan åka hem. typ.
Nu är jag hemma och nyduschad, Så himla skönt att tvätta bort cryptosporidium och sjukhusaromer. Simon dansar som vanligt :)
PUSSHEJ<3

Kommentarer
Postat av: Simon

Jag dansar väl aaaaaaaaldriiiig :o

2011-01-11 @ 23:26:53
URL: http://simongunnarsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0