Bal-, Bröllops-, och Festvintermässa!

Igår klev jag upp runt halv 7, åt frukost och åkte till Marina. Där samlade vi ihop allt vi skulle ha med och det fyllde hela Volvon. Vi åkte över till andra sidan vägen och hämtade godis, åkte vidare till Torvalla där vi hämtade saga och Mattias, för att åka vidare till Plaza. Folk som inte kan tänka hade ställt bilen i vägen så vi höll ju inte på att ta oss in på parkeringen. Vi ställde oss så nära dörren som möjligt och sprang in för att bli sminkade. 8.40 började två tjejer från Sense att sminka oss och till och med Mattias fick foundation, rouge och mascara. han blev så söt så :)

När vi var klara där var det bara att packa upp och ställa i ordning montern och när det var klart bytte vi om till supersnygga klänningar och fina skor och stod vid montern och såg vackra ut.


När klockan närmade sig 12 bättrede vi på sminket för att gå upp på catwalken. Saga och Mattias dansade slowfox, Marina och Mattias dansade bugg och jag och Mattias dansade brudvals. Det var ju tyg på catwalken så jag fastnade hela tiden med skorna men tydligen syntes det bara en gång när jag fastnade i mattskarven. Marina började nästan gråta för det var så vackert :')


Sen kl 14 Dansade vi igen fast den här gången körde Mattias och Fredrik buggen. Homosexuella gifter sig ju oxå liksom.


Kl 15 skulle vi inte dansa egentligen men det var så mycket folk innan modevisningen så Fredrik kom på den geniala idén att NU ska vi dansa. Bara det att Saga och Mattias hade åkt hem och jag och fredrik hade aldrig dansat tillsammans. Men vi sprang upp och dansade en bugg som hette duga. Jävlar! va bra det gick. Det kändes som om vi hade värsta koreografin och tränat på den i hela vårt liv :)


Stressig som faaan men rolig dag. Sen skulle vi hämta JonKalkon vid busshållplatsen vid raggarn för han hade varit på badet. Då äre nåt stolpskott som försöker vända och backar så han har halva fronten ute i vägen. Så inget såg vi och det tog väl 10 min. Sen skulle vi äta och först då kunde jag slappna av på hela dagen och sen var det bara till att skynda sig till Storsjöteatern för att titta på Musik Direkt och heja på banden. Bröt ihop som alla de senaste dagarna och sen var det bra.



Ja, jobbig, stressig men rolig dag! Det hände ju saker hela tiden iaf :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0