Migrän

Fick världens migränanfall igår. Det började med att jag inte åt riktigt i förrgår. Jag trodde inte jag skulle hinna äta lunch för vi skulle handla och sen skulle jag träna. Så det blev en påse måltidsersättning.........
När vi skulle handla höll jag på att ramla på en bil för balansen och synen bara försvann ett tag. Inne på affären såg jag jättedåligt. Inte suddigt men liksom smalt som i en tunnel och det runt om tunneln var som när det ryker från marken när den är jättevarm, vågigt eller vad man ska säga.
När jag tränade gick det ganska bra förutom att det svartnade för ögonen ibland och jag fick lite ont i huvet. När jag gick hem blev det bättre ett tag men bitvis kom tunnelseendet tillbaka. Tänkte faktiskt inte så mycket på det, jag ville bara ha mat. Mmmm, cheeseburgare när jag kommer till stan, lurade jag mig själv med. För inte skulle jag köpa nån sån heller! Istället gick jag på Hemköp och köpte rökt skinka och bananer och så och när jag kom hem gjorde jag omelett. Gottgott men jag hade fortfarande ont i huvet.
Gick och la mig och vaknade kl 10 dagen efter med lika ont i huvet. Tänkte att det är nog för att jag är hungrig så jag åt fil och flingor. Jo, lite bättre blev det! Men en stund senare kom det tillbaka. Så jag gick och la mig. När jag vaknade hade jag ännu mer ont i huvet.
Jag tänkte strunta i det och gå och shoppa som planerat men när jag skulle dra på mig jeansen försvann hela synen på vänster öga och då kände jag mig dum som inte tänkte på det innan. Migrän alltså. Anfallet kom som på beställning direkt när jag svalde tabletten. Jahopp, då var det bara att gå och lägga sig då. Tänkte att om jag vilar nu blir det säkert bra så jag kan shoppa senare. Meen, det blev värre och värre.
Efter kanske 8 timmar spydde jag och då släppte det mesta. Det var så himla skönt! Men då hade jag absolut ingen energi i kroppen så jag låg bara och skakade. Visste inte om jag frös eller inte. Men jag ville ha julmust. Så Simon gick och hämtade det. Och gott var det. Men glaset var för tungt för att hålla upp så han fick hjälpa mig med det. Kändes sjukt patetiskt att dagen innan hade jag kört bodypump och nu kunde jag inte ens hålla ett litet glas, haha.
Sen åkte vi på maxi och köpte ost och lite annat och sen på max. Strips var helt underbart. Och coca cola. Och glass med chokladsås! Och hamburgare.... Ja, det var helt underbart att känna att det blev lite bättre efter varje tugga :)
Idag är jag TRÖTT. Dissade saffranslängd som doris och lars hade med sig. Så jag ska ta en lång skön dusch fixa mig lite innan vi åker iväg.
Gott nytt år alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0