Nyklippt

Jag har inte klippt mig på 9 månader och det var så tråkigt och slitet och bara hängde. Jag har tänkt flera gånger att jag ska klippa mig, men det är så mycket pengar att lägga ut på en sån liten grej som att få håret klippt. Men igår tänkte jag, Det här går inte, jag kommer bli skallig om jag inte klipper mig snart. Så på väg till skolan gick jag och bokade klipptid på en salong som heter IDUN och är gatan ovanför där jag bor.
Jag går förbi där varje dag men igår gick jag även in och bokade klipptid. Idag var jag dit. Kände mig sjukt välkommen och frisören och jag klickade direkt. Hon tvättade mitt hår även fast jag tvättade det igår, gick igenom varenda litet hårstrå och var riktigt noga. När hon hade fönat det gick hon igenom en gång till eftersom håret lägger sig annorlunda när det är torrt och sen fixade hon mitt hår jättefint :)
Bara det faktum att hon tog sig tid att verkligen gå igenom håret var jag riktigt imponerad över. Att hon sen fixade det kändes så himla lyxigt! De senaste frisörer jag varit till har kostat 300 kr men då har jag inte varit nöjd. De har liksom bara klippt och fönat och sen var det bara att betala och gå därifrån.
Men hon tvättade (vilket är det skönaste på hela klippningen), klippte exakt den frisyr jag ville ha, använde produkter, fönade, klippte mer, plattade, krusade i botten och lockade topparna. PLUS att hon varken pratade för mycket eller för lite. Jag kände mig verkligen hemma där! Så 400 kr var inte så mycket längre! :D SÅÅÅÅ värt det. Nu känns håret lätt och fräscht och hela jag mår mycket bättre! :)
Igår var ingen bra dag.Jag hade ont i huvet hela dagen och danslektionen blev inge bra. Var nära att vi åkte till akuten. Sjukt jävla ont i huvet och ingen som helst orienteringsförmåga. Men jag ville inte ligga på en hård säng och stirra in i en äskel-lampa hela natten så vi åkte hem istället.
Men idag är det inte så jättemycket bättre. Faktiskt. Men jag ska ta voltaren och driska vatten så hoppas jag att det blir bra. För jag måste på skolan en sväng i alla fall. På repet. Annars kommer det låte förjävligt på fredag och eftersom folk betalar för det känns det inte bra.
Asså shiiiet vilket långt inlägg.
Men nu vet ni kära valpar! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0